Kleding en ballen

Reglement kleding en ballen
Hierbij tref je het reglement aan dat is opgesteld door de Materialencommissie ten behoeve van de ballen en de gesponsorde kleding. In het onderstaande zal duidelijk worden gemaakt waaraan elk lid van TiMax/DeVoKo zich dient te houden en waarbij de aanvoerd(st)er het aanspreekpunt is voor ons.

De reden dat dit reglement is opgesteld is om zorgvuldig om te gaan met de materialen die beschikbaar worden gesteld door TiMax/DeVoKo, sponsoren en de gemeente Dinkelland. Dit heeft ten doel om zowel de ballen als de kleding goed en netjes te (onder)houden en ze langer te kunnen gebruiken, zodat de kosten die wij als vereniging jaarlijks hiervoor kwijt zijn beheersbaar blijven.

Reglement:

 

Ballen

  • Elk team heeft een ballentas met ballen ontvangen, waaraan een kaartje is bevestigd met daarop het tasnummer en de nummers van de bijbehorende ballen. Zorg dat één persoon binnen het team hiervoor verantwoordelijk is.
  • De teams die training hebben in de Veldkampzaal of de Kerker Es worden geacht tijdens deze trainingen de eigen ballentas(sen) mee te nemen. Voor de Dorper Esch is dit niet nodig.
  • Na elke wedstrijd en/of training dienen dezelfde ballen weer verzameld te worden, waarbij de ballen in overeenstemming met de nummers op het kaartje weer in de tas dienen te komen. Het is dus niet de bedoeling om de tas gewoon te vullen met ballen!
  • Het is niet de bedoeling dat ballentassen van andere teams gebruikt worden bij trainingen door trainers.
  • Indien de ballentas kapot is dient dit gemeld te worden aan de materialencommissie.
  • Indien het kaartje ontbreekt, dient dit gemeld te worden aan de materialencommissie.
  • Indien een bal kapot of vermist is, dient dit direct gemeld te worden aan de materialencommissie.
  • Ballen die vermist zijn, worden in rekening gebracht bij het betreffende team. De materialencommissie zal de boete vaststellen en hierbij rekening houden met het type bal en de leeftijd van de bal.
  • Bij de thuiswedstrijden, waarbij wedstrijdballen beschikbaar zijn, geldt dat het team dat zaalwacht heeft verantwoordelijk is voor deze ballen en zodoende ook worden aangeschreven indien hier een bal wordt vermist.
  • Indien een bal te zacht/hard is kan dit worden gemeld bij de materialencommissie, die beschikt over een aantal ballenpompen.
  • De ballentas en ballen worden aan het eind van het seizoen, tijdens een inleveravond, ingenomen. Echter de materiaalcommissie tracht ook gedurende het seizoen de ballentassen twee á drie keer te controleren.
  • Overige opmerkingen, klachten en suggesties mbt. ballen kunnen worden doorgegeven aan de materialencommissie, welke zo spoedig mogelijk hiervoor een oplossing probeert te vinden.

 

Kleding

  • Naast de wedstrijdshirts zijn de teams die gesponsorde kleding hebben zelf verantwoordelijk voor deze kleding.
  • De teams hebben de kleding in bruikleen en deze blijft eigendom van de vereniging c.q. de sponsor. Alleen daarom is het al van belang dat er zuinig mee wordt omgegaan.
  • Elk team ontvangt aan het begin van dit seizoen de kleding, waarna een lijst ingeleverd dient te worden door de aanvoerd(st)er met daarop de gegevens van het team en wie welke kleding heeft. Aan het eind van dit seizoen wordt gecontroleerd of alle kleding nog aanwezig is.
  • Indien de kleding kapot of vermist is, dient dit direct te worden gemeld aan de materialencommissie. Er dient zelf te worden gezorgd voor vervanging van de kapotte dan wel vermiste kleding, waarbij de kosten voor rekening van de ‘eigenaar’ zijn.
  • De kleding wordt aan het eind van het seizoen gecontroleerd en ingenomen.
  • De tenues dienen samen gewassen te worden (alles tegelijk)! Het is aan het team om te beoordelen of één iemand dat doet of dat er een roulatieschema wordt gemaakt. Men dient zich aan het wasvoorschrift te houden.
  • Overige opmerkingen, klachten en suggesties kunnen worden doorgegeven aan de materialencommissie, welke zo spoedig mogelijk hiervoor een oplossing probeert te vinden.
  • Daar waar hierboven over kleding wordt gesproken wordt ook bedoeld (sport)tassen e.d.

 

Materiaal gemeente

  • Materiaal van de gemeente waarvan in verenigingsverband gebruik gemaakt wordt valt ook onder onze verantwoordelijkheid.
  • Het is daarom van belang dat er met dit materiaal ook zorgvuldig wordt omgegaan, anders krijgt TiMax/DeVoKo hiervoor de rekeningen van de gemeente.
  • Indien wordt bemerkt dat er netten, palen en dergelijke kapot zijn, dient dit direct gemeld te worden aan de materialencommissie, zodat eventuele ongelukken voorkomen kunnen worden en daarnaast kan voorkomen worden dat de vereniging opdraait voor onnodige kosten.
  • Ook onverantwoorde situaties in de zaal en/of kleedkamers kunnen gemeld worden, zodat de materialencommissie hiermee naar de gemeente kan om hiervoor een oplossing te vinden.

 

Contactpersonen Materialencommissie:

Voorzitter: Marcel Veelders
Coördinator mini’s: Marloes Wolbert
Coördinator jeugd: Aileen Knippers – Nardy Kienhuis – Kirsten Ottenhof
Coördinator dames: Aileen Knippers – Nardy Kienhuis – Kirsten Ottenhof
Coördinator heren: Aileen Knippers – Nardy Kienhuis
Coördinator ballen: Marcel Veelders

 

Voor vragen neem contact op met materialen@devoko.nl.

Aan deze publicatie kunnen geen rechten worden ontleend.