Kleding en ballen

  Reglement kleding en ballen

Hierbij tref je het reglement aan dat is opgesteld door de Materialencommissie ten behoeve van de ballen en de gesponsorde kleding. In het onderstaande zal duidelijk worden gemaakt waaraan elk lid van TiMax/DeVoKo zich dient te houden en waarbij de aanvoerd(st)er het aanspreekpunt is voor ons.

De reden dat dit reglement is opgesteld is om zorgvuldig om te gaan met de materialen die beschikbaar worden gesteld door TiMax/DeVoKo, sponsoren en de gemeente Dinkelland. Dit heeft ten doel om zowel de ballen als de kleding goed en netjes te (onder)houden en ze langer te kunnen gebruiken, zodat de kosten die wij als vereniging jaarlijks hiervoor kwijt zijn beheersbaar blijven.

Wasvoorschriften shirts

Het wassen voor de shirts is niet moeilijk, maar je moet wel even een paar dingen weten. Sowieso moeten alle shirts samen gewassen worden waar mogelijk! Lees hier de wasvoorschriften

 

Inspeelshirts of hoodies

Bij Mensink Schoenen en Sport ben je van harte welkom om kleding uit te kiezen en te passen. Met een uitgebreide voorraad zorgen ze ervoor dat je altijd iets vindt dat bij je past.

De voorgeschreven zwarte Craft inspeelshirts of hoodies kun je kopen bij Mensink Schoenen en Sport of een mailtje sturen naar de materialencommissie (materialen@devoko.nl). Kosten zijn voor zowel mini’s, junioren als senioren € 17,95 (incl bedrukking). Je naam komt dan voorop het shirt te staan en het logo van DeVoKo op de rug.

De voorgeschreven donkerblauwe Craft hoodie kost € 34,99 voor junioren (maat 122-164) en € 39,99 voor senioren (dames en heren, maat XS t/m 3XL) en is te bestellen via de webshop of stuur een mailtje naar de materialencommissie (materialen@devoko.nl).  Dit is inclusief bedrukking van je naam op de voorkant en het DeVoKo logo op de achterkant.

Blauw shirt en zwart broekje

DeVoKo wil graag dat alle teamleden in dezelfde outfit spelen. Alle teams spelen allen in de blauwe clubshirts die door DeVoKo worden geleverd. De teams die inspeelshirts hebben, hanteren wij de zwarte kleur. Deze shirtjes zijn met korting te koop in de webshop. Tevens verwachten wij van alle teams dat er in een zwart sportbroekje wordt gespeeld. Ook deze zwarte sportbroekjes zijn met korting te koop via de webshop.

Reglement

Kleding

  • Naast de wedstrijdshirts zijn de teams die gesponsorde kleding hebben zelf verantwoordelijk voor deze kleding.
  • De teams hebben de wedstrijdshirts in bruikleen en deze blijft eigendom van de vereniging c.q. de sponsor. Alleen daarom is het al van belang dat er zuinig mee wordt omgegaan.
  • Elk team ontvangt aan het begin van dit seizoen de kleding, waarna een lijst ingeleverd dient te worden door de aanvoerd(st)er met daarop de gegevens van het team en wie welke kleding heeft. Aan het eind van dit seizoen wordt gecontroleerd of alle kleding nog aanwezig is.
  • Indien de kleding kapot of vermist is, dient dit direct te worden gemeld aan de materialencommissie. Er dient zelf te worden gezorgd voor vervanging van de kapotte dan wel vermiste kleding, waarbij de kosten voor rekening van de ‘eigenaar’ zijn.
  • De gesponsorde kleding wordt alleen gedragen in overleg met de materialencommissie.
  • De kleding wordt aan het eind van het seizoen gecontroleerd en ingenomen.
  • De tenues dienen samen gewassen te worden (alles tegelijk)! Het is aan het team om te beoordelen of één iemand dat doet of dat er een roulatieschema wordt gemaakt. Men dient zich aan het wasvoorschrift te houden.
  • Overige opmerkingen, klachten en suggesties kunnen worden doorgegeven aan de materialencommissie, welke zo spoedig mogelijk hiervoor een oplossing probeert te vinden.
  • Daar waar hierboven over kleding wordt gesproken wordt ook bedoeld (sport)tassen e.d.

 

Ballen

  • Elk team heeft een ballentas met ballen ontvangen, waaraan een kaartje is bevestigd met daarop het tasnummer en de nummers van de bijbehorende ballen. Zorg dat één persoon binnen het team hiervoor verantwoordelijk is.
  • De teams die training hebben in de Veldkampzaal of de Kerker Es worden geacht tijdens deze trainingen de eigen ballentas(sen) mee te nemen. Voor de Dorper Esch is dit niet nodig.
  • Na elke wedstrijd en/of training dienen dezelfde ballen weer verzameld te worden, waarbij de ballen in overeenstemming met de nummers op het kaartje weer in de tas dienen te komen. Het is dus niet de bedoeling om de tas gewoon te vullen met ballen!
  • Het is niet de bedoeling dat ballentassen van andere teams gebruikt worden bij trainingen door trainers.
  • Indien de ballentas kapot is dient dit gemeld te worden aan de materialencommissie.
  • Indien het kaartje ontbreekt, dient dit gemeld te worden aan de materialencommissie.
  • Indien een bal kapot of vermist is, dient dit direct gemeld te worden aan de materialencommissie.
  • Ballen die vermist zijn, worden in rekening gebracht bij het betreffende team. De materialencommissie zal de boete vaststellen en hierbij rekening houden met het type bal en de leeftijd van de bal.
  • Bij de thuiswedstrijden, waarbij wedstrijdballen beschikbaar zijn, geldt dat het team dat zaalwacht heeft verantwoordelijk is voor deze ballen en zodoende ook worden aangeschreven indien hier een bal wordt vermist.
  • Indien een bal te zacht/hard is kan dit worden gemeld bij de materialencommissie, die beschikt over een aantal ballenpompen.
  • De ballentas en ballen worden aan het eind van het seizoen, tijdens een inleveravond, ingenomen. Echter de materiaalcommissie tracht ook gedurende het seizoen de ballentassen twee á drie keer te controleren.
  • Overige opmerkingen, klachten en suggesties mbt. ballen kunnen worden doorgegeven aan de materialencommissie, welke zo spoedig mogelijk hiervoor een oplossing probeert te vinden.

Materiaal gemeente

  • Materiaal van de gemeente waarvan in verenigingsverband gebruik gemaakt wordt valt ook onder onze verantwoordelijkheid.
  • Het is daarom van belang dat er met dit materiaal ook zorgvuldig wordt omgegaan, anders krijgt TiMax/DeVoKo hiervoor de rekeningen van de gemeente.
  • Indien wordt bemerkt dat er netten, palen en dergelijke kapot zijn, dient dit direct gemeld te worden aan de materialencommissie, zodat eventuele ongelukken voorkomen kunnen worden en daarnaast kan voorkomen worden dat de vereniging opdraait voor onnodige kosten.
  • Ook onverantwoorde situaties in de zaal en/of kleedkamers kunnen gemeld worden, zodat de materialencommissie hiermee naar de gemeente kan om hiervoor een oplossing te vinden.

 

Contactpersonen Materialencommissie:

Voorzitter: Sander Nijhuis

Coördinator senioren, A- en B-jeugd: Beate Garritsen Coördinator C-jeugd: Kirsten OttenhofCoördinator mini’s/CMV: Nicol BerningCoördinator ballen, beachvelden en overig materiaal: Sander Nijhuis

 

Voor vragen neem contact op met materialen@devoko.nl.

Aan deze publicatie kunnen geen rechten worden ontleend.